Friday 11 December 2015

ev yapimi böcük ilaci yapimi

Balkondaki bitkilerin uzerindeki minik boceklere karsi kullanmak uzere, soyle bir ev yapimi karisim hazirladim.

1 yemekkaşığı sıvı bitkisel yağ
1 yemek kaşığı içme sodası (Karbonat)
1 kaşık da sıvı bulaşık deterjanı (sıvı sabun da olur)
4 lt suya konur. Calkalanıp kullanılır.

Iki uc gunde bir bitkilerin uzerine puskurttum. Baya ise yaradi sanki. Tamamen yok olmuyolar ama bitkiyede zarar verecek noktaya ulasamiyorlar.

2015 Yazi, Gulsah

Not: Eylem`den gelen baska bir bio-pestisit tarifi de soyle.

`Ben de geçen yaz evdeki bitkilerde küçük sinekler türemeye başlayınca geçen sene bir solüsyon tarifi bulup uygulamıştım, tavsiye ederim, hem deterjana bulaşmaya da gerek kalmayan doğal bir tarif. 3-5 diş sarımsak, bir tatlı kaşığı kadar sıvı yağ ve bir tatlı kaşığı kadar acı kırmızı biberi (ben ince çekilmiş acı pul biber kullandım) 1 litre suya ekleyip 1 gün beklettikten sonra, bu karışımı süzüp kullanacağım kadarını seyrelterek (yaklaşık 4 katı kadar su ile) çiçeklerin topraklarına püskürtme-sulama arası bi yöntemle (sprey şişem yoktu, pet şişenin kapağını delip yaptım işte bişeyler :p ) uyguladım. Sonuç başarılıydı gayet, hiç sinek kalmadı. Gerçi bu solüsyonu uygulamadan önce toprağa doğrudan diş sarımsak sokuşturduydum, belki de o sayede etkili oldu bilemiyorum. Ama bu doğrudan sarımsak koyma yöntemini tavsiye etmiyorum, özellikle salon bitkilerinde, haftalarca her sulamada ev işkembe salonu gibi kokuyor zira. Offof Oflaz'nın "yeteeeer" diye isyan edip o sarımsakları tek tek ayıklayıp, üstünü toprakla kapamaya çalışması eğlenceliydi ama :D

2 comments:

  1. kanım kayseri çemeni gibi buram buram sarımsak koksa da, kahrolsun sarımsaklı doğallık, yaşasın tüm sinekler :)

    ReplyDelete
  2. oyle deme sefil balik, sarimsak dogal antibiyotik diyolar :)

    ReplyDelete