Friday 11 December 2015

Ayva receli

Bilimsel enstitu bahcesiden kahvalti sofrasina..

Viyana`ya geldigimden beri sonbahar aylarinda, enstituden bisiklet odasi arasindaki yolda yerlerde ayvaya benzer meyveler goruyordum. Ama uzerine pek dusunmedim, ayvanin burda ne isi var deyip gectim. Zaten, markette bile ayva gormemistim ki. Yine boyle bir an, busefer yerde yatanlarin ayva olduklarindan emin oldum ve biraz etrafima bakmaya basladim. Ve de ne goruyum, ilerlerde biryerde iki tane sus agaci olarak dikildigi belli orta boy ayva agaci durmasin mi. Beni asil sasirtan, ustunun silme ayvayla dolu olmasiydi. Saskinligimi uzerimden atip, hemen bisiklet sepetimi ayvayla doldurdum ve eve yollandim. Ayva agacinin benim somurume ugradiktan sonraki hali:


Hasat baya iyi..



Bi kismini yiyip (baya lezzetlilerdi), geri kalanini recel yapmaya karar verdim ve kollari sivadim. Sureci resimlerle anlatayim, sonucta herkes nasil rcel yapildigini biliyordur heralde.









Sonuc, bence, baya basarili oldu. Recel dolu olan bu minik kavanozlar arkadaslarimizin agzini tatlandirmak icin yollara koyuldu. En guzeli de, agacin ustunde ya da yerlerde curuyup yok olacak meyvelerden haftalarca yiyecegimiz bir urun elde etmekti.


2015 Ekim, Gulsah


No comments:

Post a Comment